Deze website van Famostar gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten en om deze te verbeteren. Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij onze marketing op jou persoonlijke voorkeuren afstemmen.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.
Thema Techniek
Kennisbank Techniek Testsystemen Wat wordt er getest en wat ook niet?

Wat wordt er getest en wat ook niet?


Status lichtbron

Bij TL was het testen van lichtbron (zeker bij niet-permanente armaturen) erg belangrijk. Is je lichtbron defect, dan doet de vluchtwegverlichting het niet. Een goed werkende lichtbron was dus een must. Bij de overgang naar led is dit minder een issue, vanwege de betrouwbaarheid van led. De kans dat led stuk gaat (zeker bij niet-permanente armaturen) is niet zo groot. Toch moet u de led lichtbron blijven monitoren.

Status autonomie

De autonomietest kijkt of de armatuur het in Nederland wettelijk vereiste uur autonoom blijft branden. Verplicht is om dit elk jaar testen. Famostar test dit twee keer per jaar. Zo ben je nooit te laat met testen.

Status elektronica

Door de elektronica te testen is te bepalen of bijvoorbeeld de acculader werkt. Doordat alle armaturen een indicatie led hebben die amber (verschillende patronen) en groen (alles werkt correct) kan knipperen, is de status goed uit te lezen. Ook kan er bij een mogelijk niet goed werken van de armaturen worden bepaald of het een autonomie probleem (accu vervangen?), defecte lichtbron of kapotte elektronica is.

Was dit antwoord nuttig?
Dankjewel dat je hebt meegeholpen aan deze kennisbank!
Wij ontvangen graag een suggestie om dit antwoord te verbeteren.

Support

Heb je een vraag over dit onderwerp?

026 3 846 846
Stuur ons een mail

1

Hoi, ik ben Roderik

Ik help je graag als je vragen hebt.

Hoi, ik ben Roderik

Ik help je graag bij al je vragen.