Deze website van Famostar gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten en om deze te verbeteren. Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij onze marketing op jou persoonlijke voorkeuren afstemmen.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.
Home Nieuws De wereld van Herold: Ziet u in de praktijk ook zo vaak noodverlichting die niet functioneert?

De wereld van Herold: Ziet u in de praktijk ook zo vaak noodverlichting die niet functioneert?

19 juni 2014

Ziet u in de praktijk ook zo vaak noodverlichting die niet functioneert, verkeerd is gemonteerd of ernstig is verwaarloosd? Wat doet u in zo'n geval? Wat ik eigenlijk bijna nooit doe is de bedrijfsleiding wijzen op het feit dat er iets mis is met de veiligheid. Als ik dat wel eens doe, dan krijg ik meestal te horen dat ze het zullen “bespreken”, “aankaarten” of “bekijken”. Bij een volgend bezoek is er dan zelden of nooit iets gewijzigd. Wat kunnen we met elkaar doen om het onderwerp aan te kaarten, zodat er echt iets mee gedaan wordt? Ik heb een paar ideeën op een rijtje gezet.

Het valt u vast ook vaak op dat er iets mis is met de noodverlichting als u bijvoorbeeld in een winkel of restaurant bent. Een pictogram dat amper te zien is, een armatuur dat met powertape bij elkaar wordt gehouden en natuurlijk de vele knipperende ledjes die al jarenlang vertellen dat de accu is overleden. Van de meest opvallende situaties maak ik graag even een fotootje. Een paar collega’s van mij zijn ook verwoede verzamelaars van dergelijke kiekjes. Inmiddels heb ik een aardige bibliotheek met ‘foto’s van hoe het niet moet’.

Zoals een echte verzamelaar betaamd blijf ik hongerig naar meer. Ik houd mij dan ook graag aanbevolen voor uw foto’s van opvallende situaties. Een leuke selfie met de noodverlichting goed in beeld vind ik ook leuk. Stuur ze naar marketing@famostar.nl. De leukste inzendingen beloon ik graag met een aardigheidje.

Wat ik eigenlijk bijna nooit doe is de bedrijfsleiding wijzen op het feit dat er iets mis is met de veiligheid. Als ik dat wel eens doe, dan krijg ik meestal te horen dat ze het zullen “bespreken”, “aankaarten” of “bekijken”. Bij een volgend bezoek is er dan zelden of nooit iets gewijzigd.

Wat kunnen we met elkaar doen om het onderwerp aan te kaarten, zodat er echt iets mee gedaan wordt? Ik heb een paar ideeën op een rijtje gezet. Ik hoor graag waar u voor te porren zou zijn:

  • Het plakken van opvallende stickers op armaturen waar iets mis mee is (eventueel met uw telefoonnummer erop voor als er vragen zijn).
  • Een standaard klacht in de vorm van een ludiek kaartje of bijvoorbeeld een ‘bekeuring’.
  • Toch maar gewoon in gesprek gaan?

Andere suggesties zijn van harte welkom op LinkedIn.

Terug naar overzicht
Deel dit artikel: